Squadownia

Blog dla nas, o nas i przez nas pisany. Uwagi, komentarze. Mądre i głupie myśli. Pierdoły, szczegóły, drobnostki :) Wolne wieczory, ciekawe wydarzenia, miejsca warte odwiedzenia. Filmy do obejrzenia i muzyka do przesłuchania. Plany własne bliższe i dalsze, zaproszenia, ogłoszenia. I tak dalej, i tak dalej, i tak dalej...póki starczy miesjca na serwerze i nie zje nas rutyna! squad

niedziela, września 17, 2006

Afro Kolektyw w Plikowni

To jest mój pierwszy post, więc z góry przepraszam za to jak on bedzie wyglądał... Za literówki tez przepraszam. To tyle tytułem wstępu…
Teraz konkrety. Dziś sobie z Dorota „klikałem” no i na pytanie „Co słychać?”, chcąc się popisać poczuciem (kiepskim) humoru rzuciłem „Afro Kolektyw w słuchawkach”. Dalej dyskusja potoczyła się sama, zostałem poproszony o podanie przykładu muzycznego. Zdecydowałem podesłać przykłady do Plikowi (a co niech każdy sobie posłucha :P jeśli będzie miał ochotę).
Może trochę o samym zespole i jego twórczości. Muzyka to coś w rodzaju hiphopu z domieszką acid jazzu. Sami muzycy określają wykonywany styl muzyczny jako organiczny hip hop jazz. Zespół w umiejętny sposób łączy rapujący wokal podbarwiony chórkami z żywą, rozbudowaną (instrumenty dęte, gitara, instrumenty klawiszowe, bas, perkusja) jazzowo-funkową sekcją instrumentalną.
Teksty są mocno ironiczne, jak dla mnie całkiem inteligentne(choć są bluzgi w niewielkim wymiarze), dużo gier słownych i absurdalnych skojarzeń. Sporo dystansu do muzyki zarówno własnej jak i czyjejś, dystansu do świata. Teksty z jednej strony wesołe, z drugiej smutne, śłodkogorzkie, taka wieprzowina w 7 smakach
W każdym razie, mi się podoba. W plikowi jest skit z płyty „czarno widze”(bardzo udana ‘trąbka'), oraz utwór „Czytaj z ruchu”.
Poniżej wklejek link do całej płyty „czarno widze” z dwoma bonusowymi kwałkami- wspomnianym „czytaj z ruchu” oraz „seksualna czekolada”(płyta „Płyta pilśniowa”).

Oto ten link jest, wystarczy kliknąć.

Jak ktos ma ochote na troche inny hiphop niż w radyju to polecam(proszę brać poprawke na moją kiepska znajomość gatunków muzycznych, liberalne podejście do tego co jest jazzem a co nie, liberalne podejście do wulgaryzmów w textach, a także na mój gust odbiegający od ogólnie przyjętych norm w społeczności Squadowni).

Komentarze (3):

  • 17 września, 2006 23:27 , Blogger dorothea pisze...

    uuuuuuuu post po przejściach ;P nie bede Kuby zawstydzac i nie powiem ile problemów mu przysporzyło opublikowanie tego ;P niech muzyka broni sie sama! (a chyba jest w stanie ;>) ja po 1. przesluchaniu jestem na TAK! )

     
  • 17 września, 2006 23:49 , Blogger qblos pisze...

    Chodz Ci zapewne, Droga Klaudio, o skit który wrzuciłem, "solo jamz mafia ludzi o miedzianych czolach depcze rodzima kulture muzyczna"... NO ew. o inny skit z tejże płyty "solo jamz glaz narzutowy", obydwa zacne, choć pierwszy z nich ciekawszy :)

     
  • 18 września, 2006 00:07 , Blogger qblos pisze...

    Trzymam za słowo.. Acha, poprawiłem odrobine post(strałem sie pozbyć literówek), i dodałem link do "płyty pilśniowej" na rapidshare, jakby ktos nie zawuażył jest po hasłem "płyta pilśniowa" ;)

     

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna